fredag 4. mars 2016

Bilderas fra Redesign & Gjenbrukskvelden!

Her kommer et skikkelig bilderas fra gjenbrukskvelden 1. mars.
Jeg var dessverre ikke helt i form den kvelden så da utstillingen og butikken var rigget måtte jeg ta kvelden.
Men jeg må si tusen takk til mine gode hjelpere og sydamer, min mamma og min venninne Merethe Eikefet, de søte gode damene hos NMS Gjenbruk og til pappa som har så stor å god "flyttebil" til alle mine prosjekter og påfunn;)
Kose dere med bildene og nyt sola i dag;)


En liten kommode er blitt malt i en gammelrosa, dus farge og deretter blitt pusset for et shabby, slitt preg. 
Notisbøker laget av gamle barnebøker og småmøbler og en liten skuff er blitt malt.


En gammel barneseng kan fint brukes som en liten sofa/benk.
Av en gammel blå - blomstrete gardin har min mamma sydd en liten brikke, en stoffpose til oppbevaring, en kul veske, putetrekk, en liten gardin og vimpler!
Teppene har jeg heklet av gamle klær, tepper, duker og gardiner som man strimler opp og lager koselige nøster av.
Dette finner man mye av på bruktbutikken og man kan kombinere alle slags farger og mønster.




Kjedelige korger fra Ikea har blitt malt i tre ulike pastell farger!


Denne kåpen kjøpte Merethe brukt men den manglet både belte og andre detaljer.
Dette har hun sydd selv, nytt belte i livet samt rundt armene, matchende "blomst" i kragen og veske.
Superkult!


Et lite skap har blitt omgjort til dukkehus ved å lage vegger og innrede med tapetrester.


Lag deg et koselig stettefat av gamle kopper og fat.
Herlige malingsbokser fungerer supert som blomsterpotter.
Disse spannene har jeg funnet og fått sprayet de med klarlakk for å beholde den herlige patinaen.


Kjøkkenvekta har blitt lakkert rosa og oppvaskstativet i gull.
Med porselenstusj kan man enkelt dekorere kopper og fat og ha de fremme på pynt.


Av 60 år gammel plank i herlig grønt har jeg laget meg et stort, kult serveringsbrett.


Redesignet stol som er malt og trukket om samt en korg som har fått litt maling på seg.


Boss stativet er fornyet i gull og rørepinner er malt med tavlemaling.




Her har Merethe sydd og strikket mye gøy. 
En pose restegarn fra bruktbutikken har blitt til herlige kjøkkenkluter i deilige vårfarger.
En rosa retroduk har blitt sydd om til praktiske gryteunderlag.
Tips: som innmat i grytelappene kan man bruke et gammelt ullteppe!
Søte oppbevaringsposer får man ikke nok av;)


Denne bagen digger jeg!
Den er laget av tykt restestoff og hemper og håndtak av gamle belter!
Superkult!!!




Knaggrekker laget av gjenbruksplank og gammelt bestikk.
Rammer i ulike størrelser og uttrykk er blitt sprayet i gull og kobber og kan fint henges opp sammen på en bildevegg.

1 kommentar:

Anne-Mari sa...

Så utrolig mye fint!
Du har vært kjempeflink, takk for at du deler ideer og bilder.
Vh.Anne-Mari