mandag 8. februar 2016

Mitt mest omfattende redesign prosjekt er ferdig!

Et av min siste, store oppussingsprosjekter er endelig ferdig!
Har brukt en del tid på denne men som man kan se på "før" bildene så var det mye jobb, spesielt forarbeid.
Hele skjenken ble først demontert, alle skuffer, skapdører og hylleplater ble skrudd av og sparklet deretter ble alle delene pusset og vasket.
Da var skjenken klar for maling og det ble noen gode strøk, tror jeg sluttet å telle etter x antall strøk men bra ble det til slutt.
Jeg har malt skjenken hvit rett og slett fordi det er et stort møbel som tar en del plass og da er det mer rolig og enklere å møblere med den når den er nøytral i fargen.
Men jeg har "sneket" inn noen fargeklatter selv om.
På utsiden er det bare beina som har blitt malt grønne, det gjør at skjenken ikke "forsvinner" helt i alt det hvite.
Men på innsiden er det mer farge, hver av skapdørene er malt grønne på innsiden, samt at skuffene har fått farger.
Inni det ene skapet var det fire små skuffer med rød velour oppi som er beregnet til å oppbevare bestikk.
De har jeg malt i fire ulike farger, grønt, gult, blått og grått.
Dette er de fargene som "går igjen" i mine redesigns.
De samme fargene har jeg malt oppi hver av skuffene i front av skjenken.
Det er et triks jeg bruker mer og mer i mine prosjekter og er en fin måte å tilføre farge på uten at det blir alt for "knæsj";)
Oppi hver av de små bestikkskuffene har jeg lagt oppi nytt stoff som passer godt sammen med fargen skuffen er malt i samt at det tilfører mer farge og "liv" til skjenken.
Luken i front var godt ødelagt men den fikk jeg fikset og har nå magnet på innsiden som holder den igjen.
En fin tekst av forfatteren Mazo De La Roche som jeg er veldig glad i er blitt lakkert med airbrush på innsiden av selve luken.
Det er speil i bak kant med to glasshyller foran.
Inni skapet er det også montert lys med sensor som slår seg på når man åpner luken.
Det ble kanskje mye tekst i dette innlegget men dette har vært et omfattende prosjekt;)













1 kommentar:

Sisselshverdag sa...

Wow, for en jobb. Imponerende. Også så flott skapet ble. Du er kjempe flink.
Inspirerende å lese bloggen din : D