mandag 20. juli 2015

Herlige roser på gammel stol!

Denne staselige stolen kjøpte jeg på en antikkmesse.
Fargen som man ser av "før" bildene passet ikke helt inn hos meg men jeg likte formen og stilen på stolen og ikke minst detaljen ved at det er hjul på to av stolbena.
Stolen har jeg måttet trekke om to ganger.
Først brukte jeg et hvitt lerretsstoff for å få dekket over den oransje veluren, deretter kunne jeg sette i gang å kle stolen i herlige roser!
Stolbena har fått seg et strøk med kalkmaling, den krakelerer så malingen ser ekstra gammel ut;)
Historien til denne stolen kunne dateres tilbake til begynnelsen av 1900 - tallet og den hadde opprinnelig "bodd" i en gammel villa i Bergen.
Men nå har den flyttet inn hos meg der den blir daglig brukt av oss alle;)




Før bilder, staselig stol men ikke helt mine farger...




Ingen kommentarer: