søndag 29. mars 2015

Pynt til Påske med Pom Poms man lager selv!

Jeg har fått helt dilla på å lage Pom Poms eller dusker som kanskje er det enkleste å si;)
Er superenkelt å lage og ikke trenger man å kjøpe inn noe, de fleste har vel servietter liggende i skap og skuffer, litt hyssing og en saks!
Siden disse er påskepynt så måtte det bli gule og hvite servietter.
Tre - lags servietter er det greieste å bruke da man skal dele opp alle tre lagene.
For å lage en pom pom har jeg brukt 3 servietter og når disse er delt opp så blir det totalt 9 tynne servietter.
Disse legger man oppå hverandre og så bretter man de til en vifte.
Knyt sammen viften på midten og pass på at man har lang nok hyssing til oppheng.
Man kan ta saksen og runde av hjørnene på viften slik at pom pomen blir rund når man bretter ut lagene.
Og da er det bare å begynne å brette ut da, forsiktig, siden hvert lag er utrolig tynt.
Vips så har man en herlig, nydelig, flott pom pom eller dusk;)
Jeg har hengt opp vrihassel i taket til mine pom pomer;)
God Påske!
PS: I dag blogger jeg også for SIB (Svenske Interiørblogger) og har lagt ut masse påskeinspirasjon;)




1 kommentar:

Husmannsplassen i Hidlesundet sa...

Herlige påskebilder. Og så koselig med reportasje!
Den så fin ut.
Ønsker deg en riktig fin påske-uke!

Klem fra Hjørdis