onsdag 13. august 2014

Pulled Pork!

Da måtte jeg også "hive" meg på trenden å lage pulled pork!
En lang prosess selv om jeg valgte den korteste men var absolutt verdt det;)
Jeg lagde hjemmebakte hamburgerbrød og coleslaw fra scratch til kjøttet.
Jeg tok en snarvei og brukte nakkekoteletter, da gikk bare halve dagen vekk i steketid istedet for hele;)
Det har luktet så godt mens kjøttet stod i ovnen, fikk nesten litt "pinnekjøtt-på-julaften" feeling;)
Coleslawen består av gulrøtter og kål blandet sammen men gresk matyoughurt, majones, salt, pepper og gressløk og persille fra hagen.
Kjøttet har stått og marinert seg i bbq saus og grillkrydder før hele herligheten skulle inn i ovnen sammen med eplejuice i formen.
Kjøttet var bare så fantastisk mørt og lett å rive fra hverandre.
Med hjemmebakte burgerbrød til så kan jeg vel putte ett par husmorpoeng i potten, eller hva..?;)
Anbefales, sunn og god "junk food";)


2 kommentarer:

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Mmm det ser godt ut ! God natta klem til deg .

Unknown sa...

Det er mange poeng :)jeg har tatt den enda raskere varianten- kjøpt pulled pork ferdig på butikken. Eneste fra bunnen var coleslawen. Synes det er kjempegodt og ditt var sikkert hakket enda bedre :)

God helg klem Monica