torsdag 13. juni 2013

Middagstips!

Jeg har virkelig fått ånden over meg når det gjelder baking!
Siste jeg har bakt nå er "middagsmuffins", kaller det for det siden de ikke akkurat er toppet med rosa glasur;)
Det var jo bare så enkelt og raskt, med babyen plassert i den gamle Svithun vognen på kjøkkenet og en fot på den så jeg kunne gynge så var det bare til å sette i gang;)
Jeg fulgte en oppskrift men valgte å putte litt andre ingredienser i istedet.

OPPSKRIFT
200 gr kremost
2 dl melk
2 egg
300 gr mel
2 1/2 ts bakepulver
100 gr skinkestrimler

Bland sammen ost, melk og egg.
Ha deretter i mel og bakepulver.
Også putter man i skinke og det man ellers vil ha i.

I oppskriften så var det gressløk man skulle ha i men jeg hadde ikke det så jeg kuttet opp litt rødløk og dill og hadde i istedet.
Jeg kuttet opp en pakke med hamburgerrygg men hadde sikkert vært godt med stekt bacon eller pølsebiter.
I oppskriften stod det at det skulle være 200 gr kremost men jeg hadde bare en pakke på 100 gr i kjøleskapet men tror ikke det utgjorde så veldig mye.
Så det ble vel egentlig en slags "reste/hva har man i kjøleskapet middagsmuffins";)
Til slutt rev jeg litt ost og hadde på toppen på halvparten.
Stekes i 30 minutter på 180 grader.

Jeg synes de ble ganske så bra, og da mannen kom hjem var plutselig baksten halvert så da må de ha falt i smak;)
Med rømme og en salat til så har man en god og sunn middag eller lunsj.



4 kommentarer:

Anonym sa...

Det et jo utrulig godt og smaker himmelsk,godt muffins kan lages på ulike måter og ikkje kun være søte:)
No måtte eg ha ein pause i pakking,huff har alt for masse og shopping kunne eg ikkje tenkt meg...

Fine kveld til skjønne deg!
Klem fra Lillian

Unknown sa...

Jeg har lenge planlagt å prøve meg på sånne matmuffins.
Har laget noen sunne muffinser som mat til ungene på skolen, men det har vert av den søte varianten.
Kjente jeg fikk litt "ny giv" nå.
Takk for oppskrift.

Klem

Mia, New Room Interior sa...

Så gode de så ut!! :-) Ha en fin sommerkveld! KLEM

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Mmmm det så godt ut ! Det skal jeg jammen prøve. Klem