fredag 31. mai 2013

Bilderas fra hagen!

Hiver ut noen bilder av hva jeg har holdt på med de siste ukene!
Hage og bed har aldri vært av min store interesse men nå når jeg har kjøpt meg arbeid så har jeg ikke noe valg!
Til vår store overraskelse så har det største bedet blitt brukt som dumpingplass av diverse bildeler, til slutt måtte vi bare le av hele greia, da hadde vi gravd frem en halv bil føltes det som!
Sikkert en kjapp måte å rydde på før visning, men fy hvor flaut da...!;)
Før - bildene jeg viser dere er UTEN bildeler, var ille nok da syntes jeg...!
Bedet er delt i to av en steintrapp, på den siden der det var verst har jeg luket, ryddet og spadd vekk talløse trillebårlass, en hel søndag gikk med på å rydde, da hadde vi til og med bygget en mur i bedet av all steinen som ble til overs.
Jeg har lagt ned fiberduk og plantet noen enkle, vintergrønne tujaer, rhododendroen stod allerede i bedet men på halv åtte så den flyttet vi.
Deretter gikk det eks. antall sekker med dekkbark før jeg ble fornøyd;)
I mellom tujaene har vi satt ned noen solcellelykter, er kjempe koselig på kveldene når de tennes, ett billig tips til bedet, de kostet bare 10,- stk på Jula;)
På den andre siden av steintrappen er det ett mindre bed, der har jeg ryddet og klippet vekk døde planter og fylt på med mer jord.
Jeg har plantet litt men kommer nok mer senere, jeg vil holde meg til planter som klarer seg selv og som er grønne hele året.
Da blir det (forhåpentligvis!) noe mindre arbeid med å holde dette her;)
På plenen har jeg laget meg en liten åker i form av pallekarmer, de la jeg rett på plenen men med fiberduk i bunn også fylte jeg opp med jord.
I den ene er det jordbær og i den andre er det tre typer grønnsaker.
To gamle vinduer som jeg fant i boden gjør nytte som drivhus, de passer perfekt oppå en pallekarm!
Dette er litt av hagen men det er en del mer, ser ut som om vi får gleden av diverse bærbusker rundt omkring og epletreet står i full blomst;)











5 kommentarer:

Anonym sa...

Dette ser kjempeflott ut og det er nok litt arbeid å få Hagen slik dere vil ha den men blir kjempebra og hihi stakkars dere som fant masse bildeler,huff rart kva folk kan gjere!

Fine lørdag til deg!
Klem fra Lillian

Anonym sa...

Me har funnet et hus,veldig fint med ny kledningen og vinduer og med skifer på taket som me håper me får kjøpt men alt må pusses opp inne men det er med rødt uthus i Hagen og flott utsikt❤håper at alt går iorden så det blir vårt:))
Tenk juni idag,kos deg med prinsessa❤
God klem

Hvite Blonder og Myke Karameller sa...

Guri så flinke dere har vært :)
Jammen finnes det mange rare folk... Trodde de kanskje drømmebilen plutselig poppet opp av jorden :)
Det ble hvertfall kjempefint !!

Den lille prinsessen vokser til ser jeg, men tar vel litt tid før hun vokser inn i skoene pappaen kom hjem med :))) Herlig :)

Jeg er ikke så aktiv hverken med å skrive eller lese innlegg om dagene, men jeg kommer nok med et innlegg i ny og ne fremover :)))

I skrivende stund, blir første vinduet på kjøkkenet skiftet ut. Kjøkkenprosjektet er igang, og det skal bli så deilig når nytt kjøkken er på plass og alt arbeidet er ferdig :)))

Så det går bare bra her, men ting må prioriteres litt annerledes !!

Ha en super helg og en herlig sommer, forhåpentligvis med mange solfylte dager :)

Klem Heidi

Brunt sukker sa...

Å SÅ FLINKE DERE ER
DETTE BLIR FLOTT
NYT KVELDEN
KLEM ELI:)

Lena sa...

Godt å se at du koser deg ute :-D
Gleder meg til jeg kan begynne å plante utenfor nyehuset. Må bare vente til mannen er ferdig med gravemaskiner og traktorkjøring over alt!
Nyt finværet! :-)

Klem fra Lena